<-------DON'T U EVER2 TOUCH MY CODE! (except for edit only) THEN, DON'T U EVER TOUCH CREDIT SECTION OK!!!!!--------->

//A Thousand Years
MARUAH DAN HARGA DIRI .
Monday, 26 September 2011 @ 06:40 | 0 Comment [s]


Jika mencari serbuk pencuci handalan yang mampu membersihkan kekotoran degil , pergi ja kat mana-mana kedai . mesti ratusan jenama serbuk pencuci yang boleh dipilih .kalau mencari perfeum yang mampu menghilangkan bau busuk , banyak pilihan yang mampu kita buat dan pelbagai pilihan perfeum yang sesuai dengan selera dan personaliti kita . nak apa ? CK ? DKNY ? *pasar malam pun ada :'D

Tapi apakah ada satu bahan pencuci yang bisa menghapuskan dosa , serta mencuci maruah kita ?
Apakah ada bahan peluntur yang mampu melunturkan kekotoran dosa dan noda yang kita palitkan sepanjang kehidupan kita ?
Apakah ada satu wangian yang mampu mengharumkan nama kita yang telah busuk ?
Paling penting , apakah ada satu cara yang boleh membetulkan kesilapan dan kembalikan maruah yang telah hilang ? ada ada  ? ;')


bagi aku maruah diri seakan tidak bernilai pada pandangan kebanyakan orang masa kini . Ramai yang dah tak tahu menjaganya , terutama 'REMAJA' yang mcm aku nih :p Semakin hari semakin banyak kisah menyayat hati yang terjadi . Semakin banyak kes buang baby ni kan . Itu yang dilaporkan. yang tidak dilaporkan ? maybe banyak lagikan  ? sapa taw kan ? makin lama makin meningkat kes rogol dan bunuh yang aku dengar dan baca di paper. mana maruah mereka yang melakukan semua ini ? haihhh -.- dunia dunia !


Tapi jika orang muda yang melakukan perkara yang tidak bermaruah , mungkin logik laa jgk en ?sbb usia yang muda dan cetek pengetahuan , darah muda laa katakan :'D  Mereka masih boleh mengubah diri. Tapi kalau orang tua yang sepatutnya sudah banyak melalui ranjau hidup dan pengalaman , masih tidak tahu menjaga maruah diri dengan melakukan pelbagai dosa dan kemaksiatan , itu malah lebih memalukan kan ? -.-


if hidup dengan dosa menjadi pilihan korang aku dah taktaw nak cakap apa dah woi -.- dan jika hidup dengan rasa bersalah saja yang tertinggal , mati pun bukan jalan terbaik . Begitulah dengan hakikat hidup dengan nama yang busuk dan maruah yang hilang . hampa hampa semua nak orang pandang hina ? pandang rendah huh wahai wahai puteri peteri allah sekelian ? nak ? -.-

Rupanya, untuk mencuci dosa hanyalah semudah memohon taubat selagi pintu taubat masih terbuka dan tidak mengulanginya kembali sampai bila-bila . Allah itu Maha Pengasih , membuka pintu taubat dan Maha Pengampun , kerana sedia mengampunkan hambaNya yang dosanya sebanyak buih dilautan . <--- #dipetik dari buku 'dosa dan pahala'

Betapa malunya hidup menumpang di rumah orang , tapi tidak berterima kasih .
Betapa hinanya hidup dengan kudrat dan nikmat kurniaan Allah di bumi milikNya , tapi tidak pernah sujud dan menghamba padaNya <-- #dipetik dari mulut nenek aku ;p dia yg cakap aku copy sikit xD


Older Post | Newer Post
Bonkour Fellas!


Salam Ukhwah Fillah! Welcome to my blog. Be nice here and respect me.

Navigate

Entry Awsome Me My Twinkle



Taylor Swift lil sister

<

videokeman mp3
Safe and Sound – Taylor Swift Song Lyrics

Credit Section


Skin made by : Moha | Are-Qil
Some Stuff : Ejat | Hafiz